כדי לדבר על ניהול מוניטין באינטרנט יש להבין בראש ובראשונה למה מתכוונים כאשר עושים שימוש במילה 'מוניטין'. למעשה, לכל עסק קיים יש מוניטין ומדובר בעצם בשמו של העסק – שם טוב או שם רע. כאשר המוניטין חיובי הכוונה היא לכך שאנשים מכירים את העסק כאמין, איכותי ורציני. כאשר המוניטין שלילי המצב הפוך – מדובר בעסק שיש לו שם רע בתחומו. למוניטין חשיבות רבה עד כדי כך שמקובל להחשיב אותו כחלק משוויו של העסק, כאשר למוניטין מעולה נלווה, כמובן, ערך כספי גבוה.
בעבר ניהול המוניטין היה פשוט יותר: עסקים שהציעו מוצר או שירות איכותי יכלו לפרסם את התגובות החיוביות או פשוט להניח לשמם הטוב לעבור מפה לאוזן. העולם העסקי היה קדחתני פחות ועסק שבנה לעצמו שם טוב יכול היה להתפרנס על המוניטין הזה שנים ארוכות. אבל כיום מדובר בעולם שונה לחלוטין. מצד אחד, עסקים קמים ונופלים במהירות, תוך שהם אינם מספיקים אפילו ליצור לעצמם מוניטין כזה או אחר. מהצד שני – עסקים נדרשים כיום לבצע ניהול מוניטין באינטרנט ומדובר בעולם חדש לחלוטין ששינה את כללי המשחק מן הקצה אל הקצה.
ניהול מוניטין באינטרנט
ניהול מוניטין באינטרנט דורש היכרות מעולה עם כל צורות המדיה הפופולריות, יכולת לתגובה מהירה וקלות תנועה. כיום כל אדם עם מקלדת וגישה לרשת יכול לגרום לנזק מכריע לעסק שבנית בעמל כה רב. אם בעבר נדרשה כתבה בטלוויזיה או בעיתון רב תפוצה כדי להרוס עסק, כיום אפילו פוסט שאדם אנונימי לחלוטין מעלה לפייסבוק יכול לגרום לנזק בלתי הפיך. מי שרוצה להבטיח את שלום העסק שלו ואת עתידו חייב להיות מודע לנושא ולפעול בנידון.
כאשר מדברים על ניהול מוניטין באינטרנט אין הכוונה רק לבקרת נזקים, כמובן. צריך לדאוג לכך שביקורות טובות יופצו ויובלטו. צריך לעשות שימוש חכם ברשתות החברתיות ובכל צורות המדיה. חייבים לוודא שכל הפרסומים עולים בקנה אחד עם המוניטין ועם המיתוג של החברה. נדרש ניהול מקצועי וזהיר של התחום כדי להבטיח שהעסק יתקדם והמוניטין שלו ילך לפניו גם בעולם התזזיתי והעמוס בגירויים שנוצר ברשת האינטרנט.
כדי לנהל עסק מצליח חייבים לבצע כיום ניהול מוניטין באינטרנט ולשלוט בזרם המידע כך שהוא יוביל תמיד לכיוון שאתם מעוניינים בו. אסור להזניח תחום חשוב כל כך ולהניח לו להתנהל מעצמו. חפשו אחר חברה מקצועית שתוכל לבצע עבורכם את הפעילות החיונית הזו בצורה הטובה ביותר.